Början på något helt nytt!

18Jun10

Detta blir första inlägget på denna bloggen som kommer att handla om min EGNA butik. För denna dagen är verkligen starten på något NYTT! Pirrigt, nervöst men framför allt väldigt, väldigt roligt. Så himla länge som jag har drömt om en egen affär så är det verkligen på tiden.  Man måste ju våga hoppa😉

Butiken är BellaBo i Lidköping och jag tar över efter Karin som har startat upp den och gjort ett superjobb med profilering, leverantörer och själva känslan. Hon har alltså gjort allt det jobbiga och haft den första ”skittiden” och nu får jag ta vid. Bara att vara tacksam och väldigt nöjd med detta.

Så idag kl 17:00 ska vi till mäklaren och skriva kontrakt. Själv övertagande är sagt till 1 augusti men det blir väl antagligen några dagar tidigare eftersom den 1:e är en söndag. Jag längtar! Men det är en himla massa planerande innan. Som tur är har hon ju redan många bra leverantörer så där rullar det på. Jag ska ta in ytterliggare några barnklädes märken bl a ROCKEFELLA, så coola och fräcka kläder i rockabilly stil.

En del nya inredningsdetaljer kommer det självklart bli, med en extra satsning på barnsidan.

Här i bloggen kommer det vara dagliga uppdateringar innehållande både tankar och funderingar om butiksägandes för&nackdelar och självklart även mycket tips och ideér på läckra saker.

Idag har hon även en webshop som jag ska utveckla ytterliggare med många nya varor och en del nya betalningslösningar. Sortimentet hittar du på http://www.bellabo.se



No Responses Yet to “Början på något helt nytt!”

  1. Kommentera

Kommentera

